Ball, de Britse fabrikant van vloervoorbereidingsproducten en vloerlijmen, vervangt de gebruikelijke 5-liter flacons voor vloeistoffen, fixeer en primers door een 100% recyclebare verpakking van gerecycled plastic.
De nieuwe flacons, gemaakt van 95-98% gerecyclede hoge dichtheid polyetheen (rHDPE), kunnen via het normale afval gescheiden worden weggegooid om daarna weer gerecycled te worden. Het materiaal kan vervolgens nog zeker tien keer worden hergebruikt. Met het overschakelen op gerecycled plastic verwijdert F. Ball meer dan 100 ton nieuw gemaakt plastic uit de normale restafvalverwerking.
Managing Director Mark Hughes over de introductie van de nieuwe flacons: “Het verruilen van onze 5-liter flacons voor een recyclebare versie is tot stand gekomen na een uitgebreide periode van testen en beoordelen. We wilden er natuurlijk zeker van zijn dat ze net zo sterk en stevig waren als hun voorganger en tegelijkertijd de kwaliteit hebben die klanten van F. Ball verwachten. We moeten bovendien kunnen garanderen dat de producten in perfecte staat bij de eindgebruiker komen. Bij het vervangen van productverpakking, vooral als het een visitekaartje is voor een kwaliteitsproduct, kun je niet over een nacht ijs gaan. Maar de voordelen liggen voor de hand. We hebben het switchen naar de nieuwe verpakking zowel met groothandels als eindgebruikers besproken. De overgrote meerderheid is het er natuurlijk over eens dat het verminderen van plastic verpakkingsafval de juiste koers is.”
De nieuwe flacons, gemaakt van 95-98% gerecyclede hoge dichtheid polyetheen (rHDPE), kunnen via het normale afval gescheiden worden weggegooid om daarna weer gerecycled te worden. Het materiaal kan vervolgens nog zeker tien keer worden hergebruikt. Met het overschakelen op gerecycled plastic verwijdert F. Ball meer dan 100 ton nieuw gemaakt plastic uit de normale restafvalverwerking.
Managing Director Mark Hughes over de introductie van de nieuwe flacons: “Het verruilen van onze 5-liter flacons voor een recyclebare versie is tot stand gekomen na een uitgebreide periode van testen en beoordelen. We wilden er natuurlijk zeker van zijn dat ze net zo sterk en stevig waren als hun voorganger en tegelijkertijd de kwaliteit hebben die klanten van F. Ball verwachten. We moeten bovendien kunnen garanderen dat de producten in perfecte staat bij de eindgebruiker komen. Bij het vervangen van productverpakking, vooral als het een visitekaartje is voor een kwaliteitsproduct, kun je niet over een nacht ijs gaan. Maar de voordelen liggen voor de hand. We hebben het switchen naar de nieuwe verpakking zowel met groothandels als eindgebruikers besproken. De overgrote meerderheid is het er natuurlijk over eens dat het verminderen van plastic verpakkingsafval de juiste koers is.”