Tweede fase ‘Als je van écht hout…’

Ondernemen 11-07
Tweede fase ‘Als je van écht hout…’

Stichting Promotie Houten Vloeren is eerder dit jaar een landelijke campagne gestart voor het promoten van vloeren van eerlijke materialen, zoals hout, kurk en bamboe. De campagne is een reactie op recent onderzoek dat aantoont dat Nederlanders significant minder bewust zijn van de voordelen van houten vloeren in vergelijking met andere Europeanen, aldus de stichting in deze redactionele bijdrage.

Tweede fase ‘Als je van écht hout…’

De campagne heeft als doel het bewustzijn van huiseigenaren te vergroten en deze te informeren over de veelzijdigheid, duurzaamheid, en milieuvriendelijkheid van échte vloeren. De afzender van de campagne en de bijbehorende website is eerlijkevloeren.nl

De campagne is gestart bij de parketspeciaalzaak. Hier worden consumenten door middel van point of sale geïnformeerd over ‘eerlijke vloeren’. Deze POS is niet alleen informatief, maar ook inspirerend, waarmee het direct een ‘conversation starter’ is tussen de consument en de vakspecialist.

Alleen door samen te werken kunnen we de resultaten behalen die we wensen en een breed publiek informeren hoe het nu écht zit met vloeren van eerlijke materialen. En alle misvattingen te corrigeren. Ben jij parketspecialist en heb je interesse om je aan te sluiten bij de eerlijke vloerencampagne? Neem dan contact op via [email protected]

Waarom deze eerlijke vloerencampagne?

Er bestaan hardnekkige misvattingen over vloeren van hout, kurk en bamboe waardoor deze minder populair zijn. Deze misvattingen variëren van ingewikkeld onderhoud en hoge kosten tot ongeschiktheid voor vloerverwarming en vermeende milieuonvriendelijkheid door ontbossing. Deze campagne heeft tot doel deze mythen te ontkrachten en het bewustzijn te vergroten van de veelzijdigheid, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid van échte vloeren.

Feiten over vloeren van hout, bamboe of kurk

o   Eenvoudig Onderhoud: In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn deze vloeren eenvoudig te onderhouden. Regelmatig stofzuigen en af en toe dweilen is voldoende om de vloer in topconditie te houden. Daarnaast kan bij dit type vloeren eventuele schade worden gerepareerd.

o   Kosteneffectiviteit: Hoewel de initiële aanschafkosten hoger kunnen zijn dan andere vloeropties, gaat een houten vloer een leven lang mee. Dit maakt het een kosteneffectieve keuze op de lange termijn. Bovendien kan een goed onderhouden eerlijke vloer de waarde van een woning verhogen.

o   Zeer geschikt voor vloerverwarming: Vloeren van hout, bamboe of kurk zijn uitstekend geschikt voor gebruik met vloerverwarming. Ze houden warmte langer vast en geven deze gelijkmatig af, wat zorgt voor een comfortabeler binnenklimaat en lagere energiekosten.

o   Duurzaamheid en milieu: Hout, kurk en bamboe zijn duurzame grondstoffen. Het zijn een biobased grondstoffen die altijd voorradig blijven. De productie van dit type vloeren is minder milieubelastend dan andere vloermaterialen. Daarnaast houden deze vloeren CO2 vast, wat bijdraagt aan de vermindering van de koolstofvoetafdruk.

De doelstellingen van de eerlijke vloerencampagne

De campagne is gericht op het verhogen van het bewustzijn en begrip van de voordelen van houten vloeren bij huiseigenaren. We willen laten zien dat échte vloeren niet alleen een esthetische keuze zijn, maar ook duurzaam, milieuvriendelijk en economisch verantwoord. Door misverstanden uit de weg te ruimen, verwachten we dat meer mensen de voordelen van houten vloeren zullen erkennen en omarmen.

De tweede fase van de campagne

Nu we een landelijke dekking hebben van parketspecialisten met een Eerlijke Vloeren-display is de tijd aangebroken om de doelgroep ook via andere kanalen te bereiken. Daarom gaan we starten met een online bannercampagne via diverse platformen. Door middel van ‘wist je dat’- caroussels en video’s worden consumenten bewust gemaakt van de voordelen van het kiezen van eerlijke materialen. Deze online banners kan je tegenkomen bij diverse online landelijke kranten en online woonplatformen. Ook zullen ze via de sociale mediakanalen worden verspreid.

Ter ondersteuning zullen de aangesloten parketspecialisten binnenkort brochures en anderen aanvullende materialen ontvangen. Vanzelfsprekend gaan we door met de eerlijke vloerencampagne. We houden je op de hoogte van wat we verder nog gaan ontwikkelen om de doelstelling te behalen.